Dimenzió #25

Az örökkévalóság pillanatai

(filozófia)

'<<'                    ''ELSŐ LECKE: KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

   Szemek. Furcsán mély, mosolygó és mégis komoly szemek. De vajon mit lehet
mondani  egy  ilyen  élmény  után  egy  betegnek,  aki meg sem szólal - vagy
megszólalt? Mindegy, legfeljebb bolondnak néz...

   - Szóval csak visszajött velem? Tanítani fog?

   - Nem.  Nem  veled  jöttem  vissza,  sőt,  nem  is érted. Jelenléted  úgy
módosította  a  helyzetemet,  hogy  érdemesebbnek  láttam  visszajönni,  mit
kilépni.  Szeretek  játszani.  Tanítani  pedig  nem  foglak, mert nem hiszek
benne. Kérdezni fogok, te pedig válaszolni.

   - Annyi mindent szeretnék pedig megtanulni abból, amit Ön biztosan tud!

   - Pontosan annyit tudsz, amennyire éppen most szükséged van, amennyit  el
tudsz  viselni.  Mit  érsz  te  az én válaszaimmal? Talán igazak, talán nem,
számodra viszont...

   - Csak a saját válaszaim valódiak.

   - Folytasd.

   - Nekem  például  mindegy, hogy Ön mit látott, érzett a halál  közelében.
Láttam,  hogy voltak válaszai, Önt fény vette körül - nekem halvány derengés
jutott  a  kapuból,  annak sejtése, ami ott várta Önt. Tulajdonképpen minden
válasszal így van ez. Nem kapok többet, mint amennyit abban a pillanatban be
tudok fogadni.

   - Jó. Hozzáteszem, hogy ha te érezted volna azt az erős hívást, ami nekem
szólt, eszedbe sem jutott volna megfordulni. Na és a képességekkel mi van?

   - A  vesémbe  lát,  mester.  Szeretném jobban kifejleszteni a  látásomat,
érzékenységemet.

   - Kell   az   neked   többször,   amit  akkor  éreztél,   amikor  először
találkoztunk?  Kell  az  neked,  hogy  még jobban érezd egy ember fájdalmát?
Kell,  hogy  még  jobban  sajnáld  azt,  aki durván ellök, beléd gázol, mert
tudod, miért teszi?

   - Hát...

   - Nos  léteznek  gyakorlatok...  amiket  te ismersz és meg  fogsz mutatni
nekem... és amiket nem szoktál csinálni.

   - Mester, Ön tényleg lát...

   - Persze,  két  gülü szemmel. Egyébként tegezz, mert a  végén belehalok a
tiszteletbe.  Szóval  amikor azt mondtam, léteznek gyakorlatok, a szemed azt
mondta  jó,  jó,  tudok  ezret meg még egyet. Amikor erre úgy folytattam, te
fogod  megmutatni,  azt  sóhajtottad, hogy de jó lenne tudni, melyik mire jó
igazán,  és azt jól is csinálni - tehát nem nagyon csinálod. Nem ördöngösség
ez.  Nem kell hozzá az időn és téren keresztül való szabad császkálás, sem a
gondolatok  olvasásának csodás képessége, csak kicsit ismerni kell az embert
- elsősorban önmagadat. Na. Eleget beszéltem.

   - Pedig már reménykedtem. Olyan jó volt hallgatni.

   - Nos,  cserébe most bebizonyítod nekem, hogy jó módszert  választottam a
tanításodra.

   - De...

   - Nem, nem. Az a mondat nem így kezdődik.

   - Csak egy kis időt adjon, Mester...

   - Egy  Zen  tanítótól már egy pofont kaptál volna. Mondtam, hogy  tegezz.
Másodszor, nem azt mondtam, hogy ki tudod találni a választ, hanem azt, hogy
benned  van.  Lehet,  hogy  meg  kell  fogalmaznod, lehoznod, képet találnod
hozzá, de benned van. Tehát mondjad.

   - Hmm...

   - Sokkal, sokkal jobb!

   - Egy  mester  nem  azért  van, hogy a kérdéseimre válaszoljon.  Azt kell
megtanítsa nekem, hogy miként találom meg a saját válaszaimat. Illetve, hogy
mi  az,  ami  elválaszt  engem  attól,  hogy  a  bennem levő választ azonnal
elfogadjam.  Az  persze  nem  más,  mint  a saját személyiségem, gondolataim
önmagamról  és  a  világról,  vagyis hétköznapi szűrőim. Ahhoz, hogy más, új
válaszokat  kaphassak,  nincs  másra  szükségem,  mint egy olyan hallgatóra,
akiről  tényleg  elhiszem,  hogy  nem  fog  hülyének nézni, viszont rátapint
azokra  a  pontokra  a  válaszokban,  ahol újabb kérdés lehetősége rejlik. A
szűrőket  megismerve  saját személyiségemet rostálhatom majd, egyre közelebb
jutva ahhoz az állapothoz, amelyet mesterinek tartok...

   - Na, na, na. Nem is olyan rossz. És miért kell olyan gyorsan válaszolni?

   - Természetesen  azért,  hogy  minél  kevesebb  tudatos  elem takarja  az
eredeti  választ.  A  szűrő  önrejtő  képességgel  rendelkezik. Minél többet
rágódom  a  válasz  megfogalmazásán,  annál  jobban beleégetem gondolkodásom
falait,  hogy  végül úgy érezzem, a felelet kerek egész, és sehol sem szorul
kiegészítésre  vagy  továbbgondolásra.  Ragaszkodom is hozzá, minden kérdést
támadásnak fogok fel, ha már eléggé magamhoz idomítottam.

   - Ugye mennyire szeretik az emberek, ha valaki szép kereken megfogalmazza
azt, amit hallani szeretnének?

   - Nincs  kellemesebb  érzés,  mint  ha  valaki  segít nekem  saját életem
alapkérdéseinek eltakarásában...

   - És miért kell kimondani a hülyeségeket?

   - Minél  nagyobb bolondságnak érzem a választ az első pillanatban,  annál
több esélyem van arra, hogy újat mond nekem, nem csak a szokott, "ne aggódj,
jól  csinálod,  amit  csinálsz,  jó  és  értékes  gyerek  vagy" tartalmú ön-
nyugtatás  van  új csomagolásban. De akkor is a fene egye meg, miért van az,
hogy találok egy mestert, és akkor nekem kell beszélnem, mutogatnom...

   - Fiam,  te  vagy  a  legbölcsebb tanítványom. Megízlelheted hát  tudásom
nektárját  mert  érett  vagy  befogadására.  Tudásod  és erőd, érzékenységed
messze  meghaladja  elvárásaimat,  segítőid angyalok, akik a válladon ülnek,
aurád tiszta és ragyogó, mint a gyöngyház...

   - Neeee... Jól van már. Éppen eleget olvastam hasonló könyveket.

   - Pedig  még  nem is mondtam, hogy csak az én segítségemmel  emelkedhetsz
túl  a negyedik küszöbön, amit a nagyhatalmú és gonosz Kudhsar őriz kis zöld
Ufók segítségével asztrálisan...

   - Jó. Tegezni foglak, mester. És nagyon kérlek,  inkább kérdezz, ne mondj
semmit...

   - Pedig lehet, hogy annak, ami mondtam, egy része igaz volt.

   - Értem. Itt van a válaszok szinthez kötöttsége. Nem csak a meghallásnak,
hanem  a  kimondott  válasznak  is  szintjei  vannak.  Lehet, hogy egy adott
helyzetben  valakinek  mondok  valamit, másnak esetleg éppen az ellenkezőjét
mondanám  -  és  mindkettő  igaz lenne. Az igazi értelme a beszédnek a tánc,
amit  két értelem jár egymás körül, időnként húzva, máskor taszítva egymást.
Minél  kevésbé  ragaszkodunk  az  egymás  fölé  kerüléshez, érzelmi tusához,
értelmes  és fennkölt stílushoz, annál jobb a tánc - persze vannak kérdések,
melyek  megkövetelnek  bizonyos stílust, hangvételt. És ezért nem lehet más,
csak  egyenrangú  a  mester  a  tanítvánnyal  -  másként  a  tanuló  mindent
megtanulhatna, csak táncolni nem...

   - Hé,  ez  egész  jól  hangzott.  Viszont  attól tartok, hogy  visszaesek
félkómás  állapotomba,  mert nemsokára itt a vizit. Igazán nem szeretnék túl
hirtelen meglepetést okozni senkinek...

   - Jó. Mi lesz a téma holnap?

   - Ekkora előnyt nem adok neked magad ellen.  Titok. Csinálj, amit akarsz,
gondolj,  amit  akarsz.  Kérdéseket  is  kitalálhatsz,  ha tudsz majd azokra
válaszolni, amikkel visszalövök...

   Az  ajtónyitással  párhuzamosan  hullott vissza arcára az árnyék. Mire az
első orvos belépett, már csak a csipogás és csöpögés árulkodott az öreg... a
Mester életfunkcióiról.

   - Igazán  jó barátja lehetett a családnak, ha senki rokon nem  látogatja,
te  pedig  napszám  itt  üldögélsz  mellette...  -  szólt  a kedélyes orvos,
miközben kezét a fiú vállára tette.

   - Olyan nyugodt ez a hely. Remélem, nem zavarok...

   - Lehet,  hogy  kicsit  morbidnak hangzik, de tényleg  olyan nyugalom van
itt. Zavarni? Őt úgy látszik nem tudod, nekünk pedig nem is baj, hogy mindig
van  mellette  valaki,  így  egy  szobával kevesebbet kell állandóan szemmel
tartani a nővéreknek.

   - Ó,  ha ez így jó, majd szólok, amikor jövök és megyek, akkor a  nővérek
is  tudni  fogják - alig állta meg, hogy el ne kezdjen vigyorogni. Senki sem
fogja zavarni őket! - Most veszem észre, hogy elment az idő. Viszontlátásra.
És pihenj, Mester, holnap kivesézlek!













                                                                          '>>'
Google
 
Web iqdepo.hu
    © Copyright 1996-2024
    iqdepo / intelligence quotient designing power - digitális kultúrmisszió 1996 óta
    All rights reserved. Minden jog fenntartva.