''HOPKINS-TESZTď0
A gyermekeltérítések kivizsgálásánál - akárcsak a felnőtteknél - gyakori
problémát okoz az idegenek által létrehozott mesterséges tudatblokkolás
felszabadítása. Felnőtteknél a regressziós hipnózis segít ebben, a
gyerekeknél azonban ez a megoldási forma szóba sem jöhet. Budd Hopkins
amerikai eltérítés-kutató egy olyan megoldást javasolt, amely játékos
formában segít ennek a mesterséges gátnak a felszabadításában; valamint
abban, hogy meggyőződjön akár a szülő, akár a kutató arról, hogy egy-egy
eltérítésben érintett(ek)-e a család legifjabb tagja(i).
A módszer lényege a következő: népszerű mesefigurákról készített rajzok
közé csúsztassunk be egy földönkívülit ábrázoló képet. Beszélgessünk a
gyerekkel a mesehősökről majd figyeljünk akkor, amikor az idegent ábrázoló
képhez ér. Amennyiben nem ismeri fel, azt hiszi ez is valami mesehős;
amennyiben azonban felismeri, akkor játékos formában számtalan információhoz
lehet hozzájutni. Ez csak egy javaslat volt, ennek általánosított formája
akkor még nem létezett. Ezért határoztam el, hogy egy egyszerű, de kutatási
szempontból hasznos segédeszközt készítek, amely Hopkins javaslatán
alapszik, ezáltal játékos formában segít a rejtett emlékek felszínre
hozatalában és segít kiszűrni azokat a gyermekeket, akiknek ilyen jellegű
élményeik voltak.
A kutatási segédeszköz neve: Hopkins-teszt
Készítette: Viszkok András Péter
A képeket megfestette: Viszkok Mária
Felhasználható: 2-6 év közötti gyerekeknél
A 26 képből álló kártyasorozat úgy került kialakításra, hogy két hetes és
két hatos csoportból álljon. Minden csoportban elhelyezésre került egy-egy
ufonautát ábrázoló, barátságos kivitelű kép, a két hetes csoportban pedig
ezen felül elhelyezésre került egy-egy olyan kép is, amit mi "első
kategóriás képnek" nevezünk, vagyis olyan rajzfilmfigurát ábrázol, amely
hasonlít az idegenekre. Fontos szempont volt ezek kiválasztásakor a terepi
tapasztalat: megfigyeltük, hogy a gyerekeket elsősorban az idegenek szeme
fogja meg leginkább, ezért esett a választás a Batmanra, a Tini Ninja Teknőc
egyik figurájára valamint a Pókemberre. (Ezeket általában cserélgetni
szoktuk) A többi kártya közismert rajzfilmfigurákból áll.
KÁRTYACSOPORTOK
1. CSOPORT
A kártya száma Kártya megnevezése
1. Vizipók-Csodapók
2. Batman
3. Süsü, a sárkány
4. Denver, az utolsó dinoszaurusz
5. Reticulumi földönkívüli
6. Dodó kacsa
7. Micimackó
2. CSOPORT
A kártya száma Sorszám Kártya megnevezése
1. Szürke földönkívüli
2. Tom és Jerry
3. Dagobert bácsi és családja
4. A nagy Ho-Ho-Horgász
5. Dinka banda
6. Tini Ninja Teknőc
7. Frédi és családja
3. CSOPORT
A kártya száma Sorszám Kártya megnevezése
1. Kis vakond
2. Frédi
3. Tapsi Hapsi
4. Csuklyás szürke földönkívüli
5. Pumukli
6. Vuk
4. CSOPORT
A kártya száma Sorszám Kártya megnevezése
1. Mickey egér
2. Fekete földönkívüli
3. Hupikék törpike
4. Laci Maci és Bubu
5. Donald kacsa
6. Plútó kutya
Nagyon szeretnénk, ha ezt a tesztet minél többen kipróbálnák és
használnák, hiszen ez egy olyan hatékony segédeszköz a téma kutatóinak,
amely segít kiszűrni az eltérített gyerekeket és segít a blokkolt élmények
felszabadításában. Mindezt játékos formában teszi anélkül, hogy a
kisgyereknek bármiféle sokkhatás érné! Kifejezettem 2 és 6 év közötti
gyerekek élményeinek kivizsgálásához ajánljuk!
Megrendelhető a KUFOE postacímén! Ára: 1.000 forint.
(''kufoe@egon.gyaloglo.hu)