Dimenzió #28

Túl a horizonton - Egyedül vagyunk?

(irodalom, sci-fi, paratudomány)

                         ''EGYRE GYAKORIBB TALÁLKOZÁS

   A  második  világháború  ufó-szempontból  sem  volt  eseménytelen.  1942.
február  25-én légiriadót rendeltek el Los Angelesben, amely pedig több ezer
kilométerre  feküdt  a fronttól. A város légterében ugyanis nagy sebességgel
ide-oda  cikázó  repülő  tárgyak  jelentek  meg, melyek gömb alakúak voltak,
olykor  mozdulatlanul  függve  maradtak  a  levegőben,  majd továbbrepültek.
Fényszóróval világították meg, majd tüzeltek is rájuk, de semmi nem ártott a
különös  repülő tárgyaknak. Az egyik tábornok az amerikai elnöknek jelentést
írt az esetről. Innen ismeretes a legapróbb részlet is.

   Két  évvel  később, 1944. december negyedikén az egyik texasi katonai gép
pilótája  leszálláskor  azt  jelentette, hogy Laredo fölött a légtérben nagy
sebességgel  repülő, de repülőgéphez nem is hasonlatos tárggyal találkozott,
mely  addig  üldözte, amíg le nem szállt. Hogy nem az ufológusok legendáiról
van  szó,  az  is  bizonyítja,  hogy  a  New York Times 1944. december 14-én
beszámolt  a  már  említett,  Európa  fölött látott energiagömbökről és több
amerikai pilóta is nyilatkozott az ügyről.

   Ugyanakkor  feljegyezték  a  német  pilóták  hasonló észleléseit is, ezek
azonban  nem  az  utolsó  háborús években láttak napvilágot, mert a Harmadik
Birodalomban  alaposan  megszűrtek minden napvilágra kerülő információt. Így
még  az  ottani  belső  szakmai,  katonai  sajtó  sem  emlegette a rejtélyes
"ellenfeleket"  -  mert  tudták,  hogy  az  energiagömb nem tartozik a német
csodafegyverek  közé.  Az 1945-ös fegyvernyugvást követő néhány évben "csönd
volt", vagyis kevesebb ufót láttak szerte a világon, mint azt megelőzően. De
ez az állapot nem tartott sokáig.

   1947-ben  gyökeresen  megváltozott a helyzet. Addig általában a fegyveres
erők  tagjai  láttak repülő tárgyat, a hírrel azonban nem nagyon terhelték a
polgári   lakosságot  -  ám  ha  mégis,  az  emberek  besorolták  a  katonai
információk közé.

   Egészen  június  24-ig.  Akkor  azonban  különös dolog történt. A nyugati
parton  lévő  Washington  államban (melynek semmi köze az USA keleti partján
fekvő  fővároshoz)  magángépével  a levegőbe emelkedett, az akkor harminckét
éves Kenneth Arnold tűzoltó készülékeket gyártó cég elnöke.

   Délután  két óra volt. A hegyek fölött Arnold egyszer csak sorban repülő,
kilenc  furcsa  "vadászgépet"  fedezett  fel.  Mind  gömb alakú, helyesebben
afféle csészealj volt. Csillogtak a napfényben, és mintegy nyolc kilométeres
távban  repültek. Arnoldnak sikerült bemérnie, milyen gyorsan tettek meg két
általa  ismert  pont (két hegycsúcs) közötti távolságot, és 2808 km/óra jött
ki!  Talán  mondani sem kell, hogy akkoriban nem volt repülőgép, amely ennyi
idő alatt ennek a távolságnak akár csak a felét képes lett volna megtenni.

   Leszállás  után  Arnold  azonnal beszámolt a sajtónak arról, amit látott.
Ezt  hazafias kötelességének tartotta, hiszen - és ez a hidegháború kezdetén
már  úgy-ahogy  indokoltnak  látszott  -  azt gyanította (és sugallta), hogy
idegen  földi  hatalom  különleges  járműveit  látta. Jelezte azt is, hogy a
tárgyak  haladás  közben  úgy  mozogtak  alászállva-emelkedve,  mint a vízen
eldobott lapos kő, tányér vagy csészealj.

   Ezzel  a  szóval  aztán  másodszor  is  megindult  a  "repülő  csészealj"
szóösszetétel  karrierje  (mint  emlékeznek  rá, már írtuk, hogy a kifejezés
először  1799-ben  jelent  meg  a  sajtóban).  Arnold  bejelentése valóságos
ufólázat  indított  el,  de  a  következő  évek  eseményei  ezt mindenképpen
alátámasztották,  indokolták:  rengeteg  ufó  jelent  meg  a  Föld különböző
körzeteiben.  1948  júliusától  menetrendszerű repülőgépek személyzete és az
utasok  is  láttak  ufót,  olyat  is,  amelynek  mért  sebessége  már a 3200
kilométert is meghaladta.

   Nőtt  a látott ufók mérete is. Láttak olyat, amely háromszor nagyobb volt
az akkor Iétező legnagyobb amerikai bombázónál, a B-29-esnél.

   És  az  sem  számított  már ritkaságnak - nemcsak az USA-ban, bár a dolog
mindig  ott  kapta  a  legnagyobb  reklámot  -,  hogy  sok  ufoalakzattal is
találkoztak  a  pilóták, vagy ilyesmit láttak az emberek a földről. Az egyik
pilótával  ironikus  dolog  esett meg: start előtt a riporterek éppen afelől
érdeklődtek  hisz-e  az ufókban, mire ingerülten válaszolta, hogy ostobaság.
Nyolc  perecel a felszállás után kénytelen volt megváltoztatni álláspontját:
1947.  július  4-én  az  idahói  Boise-ból felszálló gép személyzete ugyanis
egész  csapatot látott, lapos "csészealjak" szálltak velük, egy ideig együtt
a gép körül, majd hihetetlen sebességgel valahová eltűntek.

                                                               Nemere István

                       (Forrás: Tvr-hét 1996/21. szám)
Google
 
Web iqdepo.hu
    © Copyright 1996-2024
    iqdepo / intelligence quotient designing power - digitális kultúrmisszió 1996 óta
    All rights reserved. Minden jog fenntartva.