1. BEVEZETÉS
Az általános- és középiskolai tanárok, oktatástechnikai szakemberek,
iskolai vezetők és diákok száma folyamatosan növekszik az Interneten. A
felhasználóknak ez a köre általában kevesebb tapasztalattal rendelkezik a
számítógépes hálózatok technológiájával kapcsolatban és kevesebb műszaki és
felhasználói támogatást kap, mint az Internet többi felhasználói csoportja.
Az általuk feltett kérdések nagy része ennek a körnek a speciális igényeit
tükrözi, míg a többi bármely más új felhasználónál is felmerül. Ez a
dokumentum először megkísérli összefoglalni azokat a kérdéseket, amiket a
leggyakrabban tesznek fel az egyetem előtti oktatás szférájából az Internet
használatával kapcsolatban, majd megadja a válaszokat és további
információforrásokra is utal. Az általánosabb, minden új felhasználót
érdeklő kérdésekről lásd a 4. FYI dokumentumot: "FYI on Questions and
Answers: Answers to Commonly Asked 'New Internet User' Questions" [1].
Arról, hogy hogyan lehet ezt megszerezni, lásd a B. függeléket.
----------------------------------------------------------------------------
[1] Malkin, G. és A. Marine, "FYI on Questions and Answers: Answers to
Commonly Asked 'New Internet User' Questions", FYI 4, RFC 1325,
Xylogics, SRI, May 1992.
----------------------------------------------------------------------------
Fontos állandóan szem előtt tartani, hogy az Internet egy bizonytalan és
gyorsan változó környezet. Megpróbáltam csak a legállandóbb hálózati
szolgáltatásokat belevenni ebbe az anyagba ott, ahol az információforrásokat
és azokat a csoportokat sorolom fel, amikkel érdemes kapcsolatba lépni. Ez
egy jó megoldásnak tűnik az Internet változó kínálata közepette, de
semmiképpen sem holtbiztos módszer. Ez az állandó változás azt is jelenti,
hogy még sok minden más is van "odakint", amit az Olvasó majd maga fedezhet
fel, amikor elkezd kutatni a hálózaton.
Ennek a dokumentumnak a bővített kiadásait akkor készíti el az Internet
School Networking munkacsoport, ha új kérdések merülnek fel, illetve, ha
hiányossá vagy pontatlanná válnak a benne található információk. A szöveg
RFC száma minden új verziónál változni fog, de az FYI szám (22) mindig
ugyanaz marad.