4. A neveléstörténet forrásai
-----------------------------
A neveléstörténész - kutatómunkája történeti jellegénél fogva - olyan
jelenségek leírására és interpretálására vállalkozik, amelyek saját lététől
távoli térben és időben léteztek. A történeti, neveléstörténeti kutatómunka
ezért elsődlegesen azon források feltárására és azok értelmezésére irányul,
amelyek itt és most léteznek és közvetítenek információkat a múltról. [104]
E közvetítő eszközök segítségével a kutatónak képzeletben kell
helyreállítania azt, amit tanulmányozni, megismerni, interpretálni akar.
[105] (A posztmodern több képviselője is úgy véli, hogy mivel a történelem
objektív rekonstruálása nem lehetséges, a
"történészek által létrehozott alkotások "szövegekként" jelennek
meg". [106]
White Metahistory-jában, amelyben a XIX. századi történészekről ír, ezért
irodalmi kategóriákkal jellemzi az egyes történetírói irányzatokat. [107]
Mások szerint is az irodalom, azon belül is a regény műfaja felé mutat a
történetírás.) [108]
Dimenziók
- #1 - Itt és most (Értekezés a térről és időről)
- #2 - Világ(egyetem)
- #3 - A jövő (Technikai jövő)
- #4 - Internet
- #5 - Matematikai mikroszkópok: A fraktálok
- #6 - Átutazóban a földön
- #7 - A sokoldalú ember - Szárnyaljon a képzeleted!
- #8 - Érdekességek a nők történetéből
- #9 - Nevelésügy az anekdoták tükrében
- #10 - Álmodozók - Irodalmi antológia
- #11 - eLeVeN
- #12 - Mozaikok a nevelés történetéből
- #13 - Achilles Dent - a gondolkodó ember
- #14 - Y-akták - Tele Fiction Magazin
- #15 - Kábulatban
- #16 - Gyer(MEK)kor (Magyar Elektronikus Könyvtár)
- #17 - Antigravitációban
- #18 - Nem iskolás fokon...
- #19 - Gyermekszemlélet
- #20 - Csillagnézők
- #21 - Magyar nők a dualizmus korában
- #22 - MeGiNT eLeVeN
- #23 - Valahol kinn az űrben...
- #24 - Kapcsolat - kezdő és gyakorló szeretőknek -
- #25 - Az örökkévalóság pillanatai
- #26 - Gitta írásai - Kaderják Gitta
- #27 - Hó hull sóhajomra (Don-kanyar - Elveszve a végtelenben)
- #28 - Túl a horizonton - Egyedül vagyunk?