Dimenzió #28

Túl a horizonton - Egyedül vagyunk?

(irodalom, sci-fi, paratudomány)

Legnépszerűbb számunk

[#24] Kapcsolat - kezdő és gyakorló szeretőknek -


Legnépszerűbb cikkünk

[#24] Szerelmes versek

                     ANTIKRISZTUS A REPÜLŐ CSÉSZEALJON?

                 (Az UFO-jelenségek messianisztikus üzenete)

   Megoszlanak a vélemények arról, hogy a XX. század második felében újra és
újra fellángoló UFO-mánia csupán a globalizálódó kommersz tömegkultúra egyik
sikeres "húzóágazata", vagy a jelenség mögött ennél több, egy új világvallás
megszületése  húzódik-e meg. Ötven évvel ezelőtt jobb esetben megmosolyogták
azokat,  akik  földönkívüliek  látogatásairól,  azonosítatlan repülő tárgyak
létezéséről próbálták környezetüket meggyőzni. Ma azonban a Newsweek magazin
felmérése   szerint   az  amerikaiak  48  százaléka  hiszi,  hogy  az  UFO-k
valóságosan  léteznek,  és  29  százalékuk azon az állásponton van, hogy már
sikerült is kapcsolatot felvenni az idegenekkel.

   Ezek a számok persze önmagukban nem bizonyítják, hogy ennyien ténylegesen
fel  is  cserélték  volna  korábbi  világnézetüket  a földönkívüliekben való
hitre,  viszont  jelzik  azt  a  tendenciát,  hogy az általános szkepticimus
helyére   a  megmagyarázhatatlan  jelenségek  értelmezése  iránti  igény  és
várakozás lépett.

                        A "csészealjvallás" illúziói

   "Az   UFO-k   befejezetlen   története  nem  más,  mint  egy,  az  összes
neospiritualista  irányzatot  megismétlő  és  betetőző  álvallás  története,
amelynek 'ökumenikus` jellege ráadásul alkalmas arra, hogy az elerőtlenedett
materialista  dogmákat integrálja" - írja Jean Robin francia filozófus közel
két  évtizede  született  és nemrég magyarul is megjelent könyvében (Az UFO-
jelenség,  avagy a nagy paródia. Stella Maris Kiadó). Robin úgy véli, hogy a
"csészealjvallás" lényege a messianizmus, amely azt a reményt csillantja fel
a  emberek  előtt,  hogy  hamarosan megjelenhet egy másik bolygóról származó
messiás,  aki  a  "felnőttkorba  lépett  emberiséggel"  megosztja  megváltói
üzenetét.

   A  francia  szerző  szerint a földönkívüliek feltételezett látogatásai és
más  rejtélyes jelenségek körül kialakult modern mítosz rendelkezik egyfajta
"eszkatológikus   dimenzióval",   amely  alkalmas  arra,  hogy  az  abszolút
bizonyosságok  és  igazságok  keresésébe  belefáradt  nyugati civilizációban
deisták, sőt ateisták számára is fogyasztható világmagyarázatot kínáljon. Az
UFO-dogmákról   népszerűsítőik   azt   állítják,  hogy  azok  nem  teológiai
találgatásokon,  hanem  dokumentált  tényeken  alapulnak. Ez számos, korábbi
ideáljainak  bukását  látó  materialista  számára vonzó alternatíva: mivel a
meghökkentő  jelenségeket  úgymond tények igazolják, elfogadásukhoz nem kell
kilépniük  megszokott világnézetük keretei közül. Sokan megnyugtatónak érzik
a  feltételezést: bár a végső igazság "odaát van", forrása mégis megmarad az
anyagi  világ  előbb-utóbb megismerhető keretei között. Csupán ki kell várni
azt   a   pillanatot,  amelyet  a  megvilágosodást  hozó  bolygóközi  lények
alkalmasnak  tartanak  arra,  hogy  megosszák  velünk  az  evolúció magasabb
szintjén  álló  tudásukat.  A  hagyományos  materialista utópiák összeomlása
ellenére felcsillant a lehetőség egy "nagy ugrásra". A kozmikus élményekről,
a  nulladik (mások szerint negyedik) típusú találkozásokról szóló beszámolók
sokasodása  milliókban  táplálja a várakozást, hogy elközelgett az emberiség
új korszakának a hajnala.


                                 A kezdetek

   Noha  azt  hihetnénk, a legtöbb neospiritualista mozgalomhoz hasonlóan az
UFO-jelenség  is Amerikában látott napvilágot, ezzel szemben úgy tűnik, hogy
a  náci  Németországban  kezdték  először  szisztematikusan  tanulmányozni a
kérdést.  A  második világháború alatt feltűnt különleges repülő tárgyakat -
német nevükön a "kraut-bolid"-okat - először az ellenség által kifejlesztett
új  fegyvereknek  gondolták,  hasonlóan  a  szövetségesekhez,  akik  szintén
vizsgálták a általuk "foo-fighter"-eknek keresztelt jelenséget.

   Az  UFO-hívők  számára  az  igazi  kezdetet  azonban  a háború utáni évek
jelentik.  A  mitológia  "ősforrásának" többnyire az 1948-as roswelli esetet
tekintik, amely során - úgymond - sikerült összegyűjteni egy lezuhant repülő
csészealj maradványait. A bizonyítékokat és a leletekből származó különleges
technikai  tudást  azonban  a  legenda szerint az amerikai kormány (vagy más
verziókban  egy azon belül működő titkos csoport) elzárta az emberiség elől.
Ez  az  esemény  azóta  elmaradhatatlan  kiindulási pontja az UFO-jelenséget
feldolgozó   számtalan   könyvnek,  és  visszatérő  témája  több  hollywoodi
sikerfilmnek is.

   Az  UFO-jelenséget a Szovjetunióban is vizsgálták. A hivatalosan "Állandó
Kozmonautikai   Bizottság"  néven  1967-ben  megalakult  szervezet  célja  a
kutatáson   kívül  az  volt,  hogy  megakadályozza  az  emberekben  az  UFO-
tapasztalatokhoz  kapcsolódó "misztikus pszichózis" kialakulását, amelyről a
hatóságok  azt  tartották, hogy "akadályozhatja a marxizmus kibontakozását a
tömegekben."

                               A mártírok kora

   Jean Robin szerint minden valamirevaló vallás kezdeti szakaszában szükség
van mártírokra és kiváltságos tanúkra, akik pionírként hirdetik az eszmét az
elutasítások,  sőt  üldözések  között  is. Nem hiányoznak ezek az UFO-mítosz
történetéből sem. Úgy tartják, hogy az első ilyen vértanú James D. Forrestal
amerikai  hadügyminiszter  volt,  aki  1947.  december  30-án egy rendeletet
hozott   az   UFO-kat   vizsgáló   bizottság  létrehozásáról.  A  csészealj-
teoretikusok  szerint  -  akik  elsőszámú  forrásai  a számtalan változatban
felbukkanó  összeesküvés-elméleteknek  is  -  a  hivatalosan  öngyilkosságot
elkövetett Forrestal valójában titokzatos körülmények között eltűnt. Az UFO-
mitológia   ezt  követően  számos  olyan  esetet  tart  számon,  amelyben  a
jelenségeket  vizsgáló,  vagy  azzal  valamilyen módon szorosabb kapcsolatba
került  személyeket megmagyarázhatatlan tragédiák értek: újságírók, tudósok,
katonák  lettek  az  új  vallás  mártírjai.  Az  állítólagos üldözők szintén
rejtélyes  figurák:  a túl sok ismeret birtokába jutott emberek körül "sötét
zsaruk"  (men  in  black:  MIB)  tűnnek fel, akik zsarolással, vagy ha kell,
erőszakos   úton   gondoskodnak   arról,  hogy  a  bizalmas  információk  ne
terjedhessenek  tovább.  Vannak  tehát  mártírok  és vannak üldözők is, de a
mítosz hitelesítéséhez szükség van szavahihető tanúkra is.

                              Előkelő támogatók

   Az UFO-észlelések első hullámát követően az ötvenes években létrejött egy
"láthatatlan  kollégium"  -  állítja  könyvében  Jean Robin. Ez a nemzetközi
hálózat olyan tudósokat tömörített, akik a jelenségek vizsgálatán túl hittek
is  a  földönkívüli  látogatásokról  szóló  beszámolókban. Kezdeményezésükre
hivatalos  vizsgálatok  indultak: a NASA és az amerikai légierő 1947 és 1969
között  az  ún.  Kék  Könyv  program  során összesen 12 ezer 618 bejelentést
vizsgált  ki,  amelyek azonosítatlan repülő tárgyakra vonatkoztak. Állítólag
701 olyan esetet találtak, amelynél nem tudtak semmiféle magyarázatot adni a
látott jelenségekre. 1992-93 között az amerikai kongresszus elrendelte, hogy
a  NASA indítsa el a "Földönkívüli Civilizációk Kutatása" (angol rövidítése:
SETI)   elnevezésű   programot,   amely   a  világűrből  érkező  mesterséges
rádiójeleket igyekezett kiszűrni.

   Miközben  a  kutatások  hivatalos  megállapításai  igyekeznek  cáfolni  a
földönkívüli  látogatókról  szóló  történeteket, ismert személyiségek időről
időre  magánvéleményben  tanúskodnak  a  jelenségek  mellett.  Jimmy  Carter
például  kijelentette,  hogy  személyesen  látott  UFO-kat. Úgy hírlik, hogy
Hillary   Clinton   is  szívesen  foglakozik  a  kérdéssel:  tavalyi,  Nagy-
Britanniában  tett  látogatása során egy repülő csészealjat formázó medállal
lepte meg Tony Blair angol miniszterelnök feleségét. Az UFO-hit tehát néhány
évtized  alatt  maga  mögött  hagyta  a  gúny és üldözés korszakát, miközben
tudományos köntösbe bújtatott doktrínái elterjedtek az egész földön.

                           Az új vallás hittételei

   A csészealjkultusz különböző irányzatai általában abból a hitből indulnak
ki,   hogy   a   mienknél   jóval   magasabb   "evolúciós"   szintet   elért
"földönkívüliek"  az  emberi  történelem  hajnalán  elhintették a tudás és a
"kozmikus  spiritualitás"  csíráit  bolygónkon.  Őseink  közül  azonban csak
néhány  kiválasztott  volt  alkalmas  arra,  hogy  az  üzenetek jelentőségét
megértse. Az UFO-dogmák szerint ők voltak azok, akik a hajdani találkozások
emlékét  a  különböző  szent könyvekben megörökítették, azzal a céllal, hogy
egy   későbbi,  "érettebb"  generáció  felismerje  és  megértse  a  kozmikus
tanítást.  Az  elmélet hívei igyekeznek bizonyítékokat gyűjteni arra, hogy a
földönkívüliek  az  elmúlt évezredekben is figyelemmel kísérték a földet, és
rendszeresen  értékelték  fejlődésünk  menetét.  Ma - úgymond - az emberiség
végre  készen  áll  arra,  hogy  a  szabadító  üzenetet a maga teljességében
megkaphassa,   és   elfogadja   a   földönkívüliek  segítségét  a  fenyegető
katasztrófák  előli megmeneküléshez és az Aranykor megalapításához. Nézeteik
igazolásához  az  UFO-teoretikusok megpróbálták a Biblia egyes fejezeteit is
felhasználni.  Különösen  népszerű  köreikben  Ezékiel  prófétának a sebesen
mozgó menynyei lényekről szóló látomása.

   Meggyőződésük,  hogy  Ezékiel  egy  nulladik  típusú  találkozást  írt le
könyvében,  csakúgy  mint  Jákob  emlékezetes  álma, amelyben az ég kapujába
vezető  létrát,  és  az  azon közlekedő angyalokat látta. A bábeli toronyról
pedig  egyenesen  azt  állítják,  hogy  a  titkos tanítás letéteményeseiként
fellépő  pap-királyok  a  földönkívüliekkel  való találkozás megkönnyítésére
építették.

   A  földönkívüli  civilizációkkal  való feltételezett múltbeli kontaktusok
egyik  korai  propagandistája,  Erich  von  D„niken  az  "Istenek aranya - a
földönkívüliek  közöttünk"  című  könyvének utolsó fejezetében kategorikusan
kijelenti,  hogy  "végezni  kell  Isten  mítoszával",  majd  hozzáteszi:  "A
technológia   valószínűleg   lehetővé   teszi   majd  számunkra,  hogy  más,
intelligens lényekkel kapcsolatba lépjünk. Vajon hogyan fogjuk meghatározni
magunkat,  amikor  szembekerülünk  velük?  Mit  jelent  majd  akkor az, hogy
katolikus,  protestáns,  lutheránus, huszita, mohamedán, buddhista, hindu és
izraelita? Mindez túlhaladott álláspont lesz majd... Úgy hiszem, hogy amikor
az  ember  a csillagközi utazások korszakába lép, ez egyben végét jelenti az
istenség ezen összes ábrázolásainak."

   Az  UFO-doktrínákat  bibliai  alapon  vizsgáló  szakemberek  azonban  azt
állítják,  hogy a csészealjvallás tételei a New Age-eszmekör szerves részei.
A  paranormális  jelenségek  egyik  ismert  keresztény  kutatója, Bob Larson
magyarul  is  megjelent  könyvében  (Az UFO-k - Mi áll az idegenek rejtélyes
látogatásai  és  más  paranormális  jelenségek  hátterében?  Amana  Kiadó) a
földönkívüliekkel    megtörtént    állítólagos    találkozásokról    készült
beszámolókat  vizsgálva  kilenc  lényeges ponton mutatott ki hasonlóságot az
UFO-doktrínák és a New Age-eszmerendszer mögött meghúzódó okkult-metafizikai
szemlélettel.

                      A nulladik típusú élmények hatása

   (1) Az   idegenek   általi    emberrablások    jelenségét    tanulmányozó
pszichiáterek  azt  állítják,  hogy a legtöbb ilyen találkozást súlyos lelki
trauma  követ,  amely hosszan elhúzódó nyugtalanságban, lidérces álmokban és
az  emlékek  ismétlődő,  önkéntelen  felidéződésében nyilvánul meg. Az ilyen
élményen  átesett  személyek jelentős része akaratán kívül azt éli meg, hogy
az  őt  kontrolláló "lények" további üzenetek számára "csatornaként" akarják
őket  felhasználni.  Ismert tény, hogy a teozófia és a New Age-eszmerendszer
legfontosabb  tanításai  szintén  a  "magasabb  mesterek"  által  médiumokon
keresztül diktált üzenetekként keletkeztek.

   (2) A "kontaktszemélyek" által terjesztett történetek visszatérő témája a
kozmikus  tudat,  amely  a  hinduizmus  által képviselt univerzális szellemi
egység   és   szubjektív   képzetek  egyfajta  sci-fi  köntösbe  öltöztetett
változata.  Ezzel szemben a bibliai világnézet alapja a Krisztus személyében
megjelent objektív igazság.

   (3) Az  idegenek  előszeretettel  fejtegetik  azt a tradicionális  okkult
nézetet,   miszerint   a   transzcendentális   meditáció  révén  az  emberek
kapcsolatba  léphetnek  saját  "magasabb  énjükkel". A "tanító mesterekként"
bemutatkozó  lények arra hivatkoznak, hogy nekik is számos evolúciós lépcsőn
kellett  keresztülmenniük,  míg  eljutottak  a jelenlegi szintre. A belső én
felszabadításának  a gyakorlatát ma számtalan könyv, tanfolyam és meditációs
központ népszerűsíti.

   (4) Az  úgynevezett   Gaia-hipotézisen  alapszik  az   idegeneknek  az  a
visszatérő  aggodalma,  miszerint  a Föld globális katasztrófa előtt áll, és
ezt  csak  az űrből érkező segítséggel lehet elkerülni. Az "ökotudat" alapja
viszont  az  a  panteista  feltételezés,  hogy  a  Föld  egyetlen összefüggő
organizmus,  amelyben  a  folyók és a fák ugyanolyan rangú szellemi létezők,
mint az ember.

   (5) Az   idegenekkel   való   kommunikáció   az    elbeszélések   szerint
leggyakrabban   az   úgynevezett   mentális   telepátia  révén  történik.  A
földönkívüliként  bemutatkozó  lények éppen ezért előszeretettel ajánlják az
emberek  számára  a paranormális érzékelés valamennyi gyakorlatát, például a
látnokságot,  az  emberi  testet  körülvevő sugárzások érzékelésére szolgáló
"aura-olvasást"  vagy  a  "pszichokinézist", amellyel tárgyat, eseményt vagy
szituációt  próbálnak  meg  pszichikai  erők  által  befolyásolni. Ezeket az
összefoglaló  fogalommal  "pszi-jelenségeknek" nevezett okkult gyakorlatokat
Mózes óta a Biblia egyértelműen károsnak ítéli és tiltja.

   (6) Ehhez  kapcsolódik,  hogy  az  idegenek  gondosan  kerülik  a  zsidó-
keresztény  kinyilatkoztatás  alapjául  szolgáló  bibliai  témákat. Miközben
feltétel nélküli szeretetüket ígérik az emberiség számára, meg sem említik a
bűn  vagy  az  ítélet realitását, sőt ezeket tagadják, azt állítva: az ember
romlott  erkölcsi  állapota  nem  az  eredendő  bűn  és a testi cselekedetek
következménye, hanem abból a fogyatékosságból ered, hogy nem fedezte még fel
saját, belső szunnyadó szellemi kapacitásait.

   (7) Az   UFO-doktrína   vagy  figyelmen   kívül  hagyja   Jézus  Krisztus
megváltását,  vagy  nyíltan  tagadja azt. "Krisztus-tudat" alatt általában a
belső  szellemi  megvilágosodás  egy  magasabb  szintjét értik. Más népszerű
teóriák  azt  tanítják,  hogy  Jézus  maga  is  egy  fejlettebb  civilizáció
küldöttje,  aki jóindulatú gyarmatosítóként saját galaxisát hátrahagyva jött
el bolygónkra uralkodni.

   (8) Az idegenek tanítása a keresztény szerző szerint abban is  emlékeztet
a   New  Age  eszmerendszerére,  hogy  miközben  toleránsan  elfogad  minden
párhuzamos  eszmerendszert,  mereven  elutasítja azt, hogy Jézus Krisztus az
igazság abszolút megtestesítője lenne.

   (9) Végül  a  nulladik  típusú  élmények  talán  legfélrevezetőbb  hatása
szerinte  az,  hogy  egybemossa a bibliai különbségtételt a természetfeletti
jelenségek  kettős forrása között. A csészealjhívők és a New Age-misztikusok
egyaránt   pozitívnak   tekintenek  mindenfajta  transzcendens  élményt.  Az
angyalok  iránt  megnövekedett  érdeklődés  ezért  nem jelenti feltétlenül a
bibliai világkép és kinyilatkoztatás elfogadását. E jelenség veszélyeire Pál
apostol   is  figyelmeztetett  egyik  levelében,  amikor  ekképp  intette  a
kisázsiai  Galáciában élő hívőket: "De ha szinte mi, avagy mennyből (eredeti
szövegben  az  'égből`  -  ez vonatkozhat a kozmosz bármely pontjára, vagy a
természetfeletti  realitásra  is)  való  angyal  (a görögben egyszerűen csak
'követ`,   'hírnök`)   hirdetne  is  néktek  valamit  azon  kívül,  amit  mi
hirdettünk, legyen átkozott."

                         Az elragadtatás antitézise?

   A fentiek alapján felmerül a kérdés: mi a magyarázata akkor a világszerte
tapasztalt   tömeges   parajelenségeknek,  a  titokzatos  gabonaköröknek,  a
lézerkésekkel  megcsonkított  állattetemeknek,  a kozmikus emberrablásoknak?
Mivel   számos   jelenség   nem   magyarázható  természetes  okokkal,  és  a
konspirációs  elméletek  sugallta  tudatos hamisítás sem bizonyítható, ezért
keresztény  teológusok  megkísérelnek  a  jelenségek  realitásából kiindulva
magyarázatot találni az UFO-hit eredetére és esetleges jövőbeli szerepére.

   A  keresztény magyarázatok általában abból indulnak ki, hogy bár a Biblia
nem  zárja ki kategorikusan a Földön kívüli élet létezését, egyértelműen azt
állítja, hogy a földi életet Isten az univerzumban egyedülálló funkcióval és
közvetlen  beavatkozással teremtette. Ezért valószínűtlen, hogy a kontaktust
kereső    idegenek   más   bolygóról,   vagy   szomszédos   naprendszerekből
származnának.  Az imént felsorolt különbözőségek miatt kizárható az is, hogy
a jelenségeket az Isten szolgálatában álló természetfeletti lények, angyalok
okoznák.   Nagyobb  a  valószínűsége  annak,  hogy  a  Biblia  által  bukott
angyaloknak nevezett lényeket kell az UFO-jelenségek hátterében keresni. Pál
apostol  ír  arról,  hogy  gonosz  szellemek  igyekeznek  saját tanításaikat
átadni,   ami  pontosan  leírja  az  emberi  "csatornákat"  kereső  idegenek
tevékenységét.  Ilyesféle  lények  lehettek  a Vízözön előtti katasztrofális
erkölcsi  romlás  okai  az Ószövetség szerint is: "És láták az Istennek fiai
(ez  a kifejezés számos helyen vonatkozik angyalokra a Bibliában) az emberek
leányait,  hogy szépek azok, és vevének maguknak feleségeket mindazok közül,
kiket   megkedvelnek   vala...   Az  óriások  (eredetiben  'nefilim`:  'akik
lezuhantak`,  'bukottak`)  valának  a földön abban az időben, sőt még azután
is,  mikor  az  Istennek  fiai  bemenének  az  emberek  leányaihoz,  és azok
gyermekeket  szülének  nékik.  Ezek ama hatalmasok ('arícim`: 'erőszakosok`,
'zsarnokok`),  kik  eleitől fogva híres-neves emberek voltak. És látá az Úr,
hogy megsokasult az ember gonoszsága a földön..."

   Az  idegenekkel  történt  szexuális  kapcsolatokról  szóló  történetek ma
szintén  egyre  erőteljesebb  népszerűsítése  egy-két  generáción  belül már
hihetővé   teheti  akár  a  rendkívüli  messianisztikus  programmal  előálló
politikusok  "félig  ember,  félig  isten"  eredetéről szóló propagandát is,
amint  ez  az  ókori  istenkirályoknál (az említett "zsarnokoknál") szokásos
volt.  Egyszóval  a  csészealjvallás  messianizmusa  végül  az  Antikrisztus
színrelépése  előtt  készítheti  a  megfelelő  színteret. Amint azt korábban
idézett  könyvében  Jean Robin filozófus felveti: a csészealjkultusz terepén
még az sem tűnik lehetetlennek, hogy az Antikrisztus "egy repülő csészealjon
ereszkedik majd le."

         (Forrás -> Morvay Péter: Antikrisztus a repülő csészealjon?
                 Hetek, 1999. január 15., III. évf., 4. sz.)
Google
 
Web iqdepo.hu
    © Copyright 1996-2019
    iqdepo / intelligence quotient designing power - digitális kultúrmisszió 1996 óta
    All rights reserved. Minden jog fenntartva. | xhtml, css, 508
internetes partnerünk:
Netmester
netmester a holnaptervező